Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2011 10:38 - Колко струват глупостите идващи от ЕС
Автор: momchil Категория: Политика   
Прочетен: 5280 Коментари: 9 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
       Колко струва карането на фарове през деня? Задавал ли си е някой този въпрос? Задавал съм го на доста хора, но повечето смятат, че не струва нищо, а останалите, че е пренебрежимо малко. Дали е така?
       Да помислим малко. Ще се опитам да обясня така, че да е ясно и на не съвсем технически грамотните /да не ми се сърдят останалите/. Крушките на фаровете имат две нажежаеми жички. Едната за къси светлини с мощност 45 вата и другата за дълги с мощност 55 вата. Мощноста на задните габарити е по 5 вата. Като съберем всичките крушки се получава обща мощност от /2х45/+/2х5/=100 вата или 0,1кВт. За 1 час тези крушки изгарят 0,1кВт/ч електроенергия. 
       Тази електроенергия се получава като двигателят на автомобила чрез гумен ремък завърта алтернатора, който произвежда тази електроенергия. 
       Двигателите с вътрешно горене /ДВГ/ са с КПД между 25-28 % за бензиновите и ок.35% за дизеловите. Тъй като броят на бензиновите и дизеловите /включително товарните/ превозни средства е почти еднакъв то за по лесно пресмятане ще приема, че средният КПД на ДВГ е 30%. Така за производството на 0,1 кВт електроенергия при КПД 30% двигателят ще трябва да изгори гориво имащо 0,334 кВт. Всъщност цифрата е по голяма, тъй като тук не е отчетено преодоляването на триенето на ремъка, на лагерите на алтернатора и на четките, но да не издребняваме.  И така ако предположим, че един автомобил се движи 1/2 час на ден той ще изгори гориво с енергия 0,167 кВт. 1 000 000 автомобила ще изгорят гориво притежаващо 167 000кВт. Ако допуснем, че в ЕС дневно 50 000 000 автомобила имат такъв пробег то тогава се получава цифрата от 8 350 000 кВт. Всъщност сигурен съм, че цифрата е значително по-голяма като отчетем огромното количество ППС-та, които имат многократно по голям дневен пробег като автобусите на градският транспорт, такситата /само в София са 6000, колко ли са в Париж или Лондон или Берлин/, камиони и пр. Както и големите екскурзии предприемани през уикендите, прадниците и отпуските. Така че спокойно можем  да приемем като минимум 10 000 000 кВт дневно. За една година това прави
3 650 000 000кВт. Един кВт се добива от 0,083 кг бензин или годишно за каране на фарове само в ЕС се изгарят    3 650 000 000 Х 0,083кг =302 950т.  Всъщност мисля, че при горе изброените съобръжения може спокойно да приемем, че годишно се изгарят излишно минимум 500 000 тона горива. 
       Някой ще кажат какво толкова ама пък спасяват човешки живот. Според мен това  съвсем не е доказано. Прехвърля се напълно изкуствено една съвсем резонна практика от Скандинавия в останалата част на Европа, където тя изобщо не е нужна. В Скандинавия има по 200 облачни дни годишно. Като добавим и ужасно късият ден през дългата зима това си е съвсем резонна практика. Какъв е смисълът обаче да се прилага в  слънчева Италия или в България. Абсолютно никакъв. Представете си някой да задължи сицилианците да изолират къщите си като шведите. Или шведите за строят земетръсно устойчиво като сицилианците. Пълна глупост.
        Единствената причина е да могат правителствата да кажат колко много се грижат за народа. 
       Питам се къде са природозащитниците.  
        


Тагове:   цена,   фарове,   ЕС,   бензин,   глупости,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. filipgeorgiev - на въпроса в края
30.03.2011 12:03
делят парите с петролните магнати... май по-скоро събират трохите!!!
цитирай
2. panazea - Нека да прибавим , че се намалява живота на самите крушки .
30.03.2011 12:05
Те все пак са изчислени за определени часове .
Да сложим и амортизацията на акумулатора , той се изтощава и дефектира .
Трябва по-често да се заменя с друг .
Това си е прахостничесво отвсякъде !
цитирай
3. momchil - Панацеа абсолютно си права. Това ...
30.03.2011 14:49
Панацеа абсолютно си права. Това обаче не го включвам за да не натоварвам изложението, но то си съществува и се натоварва върху изброеното от мен.
цитирай
4. luciffer - Здрасти!
13.04.2011 19:40
Не съм ти проверявал сметките, но ти вярвам! :) Наистина това е живо прахосничество на и без това скъпата енергия. Трябва всички отговорни институции у нас и в ЕС да преосмислят това решение. Нашите евродепутати да поемат инициативата, за какво им плащат фантастичните заплати. ако ми позволиш една малка принципна поправка. Алтернаторът, задвижван от двигателя винаги се върти, така че износването на четките, лагерите и допълнителното съпротивление на предаващия ремък е постоянно и не зависи дали светлините са включени.
цитирай
5. momchil - @Луцифер Вярно е, че алтернат...
11.05.2011 14:11
@Луцифер
Вярно е, че алтернаторът винаги се върти затова износването на четките и ремъка не влиза в увеличените енергийни разходи. То обаче се отразява на КПД-то при производството на необходимата за крушките ел енергия. Защото КПД-то на двигателя е изчислено на база излизаща от ДВГ мощност на коляновият вал, а КПД-то на произведената от него ел. енергия е друго и намалява с гореизпроените триения. Това обаче е бял кахър за това не го обсъждам. А проверката на сметките е елементарна. В нета много лесно намерих калкулатори за прехвърляне на калории в киловати и за количествата от различни горива за производство на 1 квтч енергия. Друг въпрос са допусканията, които правя те могат да се оспорват. При тях обаче както виждаш съм бил скромен. Целта ми не е да изкарам някаква бомбастична цифра, която да е невярна. Целта ми е да докажа, че дори и най-малката възможна цифра е много голяма.
Например само в София ок. 400 автобуса по 8 часа на ден 3200 часа на ден светене на фаровете. Ами автобусите в цяла Европа. Същото е и с такситата. Само в София са ок. 6000 и е в движение по ок. 5-6 часа на ден примерно /това е допускане/, ами такситата в Лондон Берлин и др.... И тук говоря само за ДВГ, но и трамвайте и тролейте хабят ток макар по този параграф макар и не от бензин, а от целия енергиен микс. Така или иначе това е ИЗЛИШНО употребена ЕНЕРГИЯ.
Поздрави
цитирай
6. анонимен - Алтернаторът, на който в България ...
09.08.2012 01:41
Алтернаторът, на който в България му казваме с наша си дума генератор, се върти непрекъснато и непрекъснато произвежда ток, ти това загряваш ли го? Никакво гориво в повече не се харчи, само крушките горят по-начесто - там е заровено магарето!
цитирай
7. анонимен - светодиодни фаровеее момчета. ...
10.08.2012 16:20
светодиодни фаровеее момчета.Отдавна се продават.Как може 100 вата да ви болят толкова много- та даже и половин милион тона гориво сметнахте.Ами форсирането на светофара?То не харчи ли гориво?Ами факта,че сума ти хора ходят на пазар до супермаркета със автомобил!?!? Това колко милиона тона гориво е за изминаването на 400-500 метра в ненужен разход?Ами тези със 6 и 8 цилиндровите могъщи двигатели?Фаровете трябва да светят- вижда се повече.
цитирай
8. анонимен - От простотията по-лоша е единствено безпардонната простотия
03.09.2012 17:00
Изказваш се ама АБСОЛЮТНО неподготвен. Че и със самочувствието на последна инстанция. Да беше прочел поне две-три страници преди да ръсиш простотиите си пред толкова хора.
цитирай
9. анонимен - Имам предвид по-горния пост - &q...
03.09.2012 17:03
Имам предвид по-горния пост - " Алтернаторът, на който в България ... "
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: momchil
Категория: Политика
Прочетен: 1535235
Постинги: 63
Коментари: 739
Гласове: 395
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930