Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2011 09:30 - МАГИСТРАЛНА РЕЛИГИЯ
Автор: momchil Категория: Политика   
Прочетен: 1870 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 26.03.2011 12:12


         Отдавна се канех да напиша този пост, но съм малко мързелив. Пришпори ме поста на Чара. Съгласен съм с всичко, което тя е написала затова препоръчвам първо да прочетете нейният пост и след това да преминете към моя. 
  http://chara.blog.bg/politika/2011/03/25/magistralite-mega-lyjata-na-gerb.716159
         Тук ще обоснова тезата, че в настоящият момент България няма нужда от магистрали.
         Първо да помислим каква е функцията на магистралите. Те служат за бързо и безопасно пътуване на ГОЛЯМ брой пътни превозни средства ППС. Това че пътуването е бързо е чудесно, а това, че е безопасно е още по хубаво. Най-важното обаче е, че става дума за ГОЛЯМ брой ППС-та. Или казано просто за да има смисъл от магистрала трябва да има достатъчно трафик. Всеки, който е пътувал от София до Бургас знае, че няма достатъчно трафик за магистрала. С изключение на няколко дни през лятото и през есента и по големи празници магистралата е съвсем ненатоварена. Това се потвърждава и от факта, че за всички години до сега не се появи нито един инвеститор, който да предложи строеж със свои пари, които да си върне от магистрални такси.
         Единственият "консорциум" с португалците искаше държавата да му се гарантира заплащане за 14 000 коли, които, ако ги няма бюджета да доплаща. Това беше косвено признание, че няма достатъчно трафик.
    Нека да помислим и кои е най-заинтересован от тази магистрала. Ами разбира се софиянци, перничани и може би малко врачани. Единствено за тях пътуването до Бургас ще се съкрати съществено. На пловдивчани им е все едно дали ще пътуват 3 часа или 2часа. Същата логика важи и за сливналии, ямболии, хасковчани и др. На русенците и разградчани изобщо не им пука за тази магисрала, а хората от Сандански не им пука за Черно море. 
    Икономически обосновано ли е при това положение строежа на магистрала дори и с европейски средства.
     Естествено че не. Дори и да предположим, че те се платят със 75% европейски пари в най-добрият случай след тяхното построяване ще имаме едни евтини магистрали, но със скъпа поддръжка.  Все едно да ви заставя да си платите мерцедес 500 CLK  за 25% от цената, но да ви задължа да навъртате толкова километри колкото с вашата  Опел корса, но да му плащате, горивото, гражданската отговорност, каското и гаража т.н. Това си е данайски дар за повечето от нас. Когато обаче споделям тези разсъждения с хората абсолютно всеки казва, че е много хубаво да се строят магистрали и никой не  задава въпроса  "МОЖЕМ ЛИ ДА СИ ПОЗВОЛИМ МАГИСТРАЛИ". На какво се дължи това. Ами на факта, че голяма част от българите  смятат, че държавата е нещо извън тях. Те се ядосват когато виждат, че власта охолства за тяхна сметка, но не схващат, че магистралата е пак охолство на власта за сметка на народа. Защото разходите за тези магистрали и тяхната поддръжка ще легнат на всички по равно, включително и от най-бедните, а ще се ползват от тези, които имат пари за бензин и почивки.
      Ще кажете какво предлагаш да не би да си против хубавите пътища. Естествено, че не.
     Ще ви кажа какво правят италианците. Те строят хубав път, който:
1 Не минава през населените места
2 Няма кръстовища на едно ниво, а пътни възли, детелини по народному.
3 Мостовете на пресичащите шосета са толкова широки,че когато шосето се натовари до него се прави още едно и
 пътя се превръща в магистрала. По този начин разходите за магистралата се радхвърлят за период от 5-7години. Избягва се и възможноста да построиш магистрала, а поради някакви причини тя да не се натовари. 
      Този подход би дал възможност да се направят много повече километри  и да се възстанови по- голяма част от пътната мрежа на страната, но на кого му пука.
     Добавете към това и прочетеното от Чара и ще видите, че се очертава доста нерадостна картина.
     




Гласувай:
3
1



1. chara - Давам линк за написаното от вас в блога си!
26.03.2011 09:50
:)
цитирай
2. sparotok - разумно
27.03.2011 20:25
Възможности и разумни предложения за изграждане на ефективна инфраструктура има, но липсва заинтересованост от страна на управляващите. Най-важните качества за един политик са почтеност и нравственост, но нашите скъпи избраници бягат от тях като дявол от тамян:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: momchil
Категория: Политика
Прочетен: 955296
Постинги: 63
Коментари: 738
Гласове: 395
Календар
«  Юли, 2020  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031